Nordic Journal of African Studies

Sedan 1992 utkommer tidskriften Nordic Journal of African Studies. Det är en tvärvetenskaplig, sakkunniggranskad publikation, som finns tillgänglig online. Nordic Journal of African Studies utges numera av Nordic Africa Research Network (NARN).

Chefredaktörer är Dr. Jonna Katto och Dr. Thera Crane, båda vid Helsingfors universitet. Mellan 2018 och 2022 var Uppsala-antropologen professor Annika Teppo redaktör för tidskriften. Numera är hon biträdande redaktör.

För att läsa tidskriften, klicka här

Dr. Jonna Katto vid Helsingfors universitet är chefredaktör för tidskriften. Mer info, klicka på bilden

Dr. Thera Crane vid Helsingfors universitet är chefredaktör för tidskriften. Mer info, klicka på bilden.

Nordic Journal of African Studies

Professor Annika Teppo var chefredaktör för Nordic Journal of African Studies mellan 2018 och 2022. Mer info, klicka på bilden.